Zamiatarki

Rodzaje napędów zamiatarek

Zamiatarki możemy rozróżnić przede wszystkim ze względu na ich napęd. W zależności od potrzeb, są trzy rodzaje silników i napędów tych urządzeń. Pierwszy – ten najmniej skomplikowany, czyli ręczny. Zamiatarkę należy pchać przed sobą, aby napęd przenosił się z kół na szczotki dzięki paskowi klinowemu. Jest to najprostszy w budowie i najmniejszy model zamiatarki dostępny w naszej ofercie.

Drugi z kolei napęd, to wspomaganie elektryczne. Wyposażone są w akumulatory różnej wielkości i mocy w zależności od rodzaju urządzenia oraz prostownik do ładowania baterii. Ostatnim rodzajem napędu jest spalinowy. W postaci silników benzynowych od Hondy lub diesla marki Yanmar.

Wielkość maszyn

Dobór odpowiedniej zamiatarki zależy od wielkości i ukształtowania powierzchni, którą będziemy sprzątać. Maszynę dobieramy pod względem jej wydajności teoretycznej. Na bardzo małe powierzchnie, bez wzniesień i pagórków wybieramy najmniejszą w zestawieniu, ręczną zamiatarkę Jolly.

Z kolei największymi urządzeniami w ofercie są te pod nazwą Raptor. Posiadają silnik spalinowy Diesel lub elektryczny, a ich wydajność teoretyczna, to 11500 m2/h. Idealnie sprawdza się w halach, na parkingach, placach obiektach sportowych, podwórkach itd.

Raptor

Producent Poli

Producentem tych znakomitych zamiatarek, jest włoska firma Poli. Założona w roku 1968, a pierwszą wyprodukowaną maszyną była ta z ręcznym napędem. Dziś przedsiębiorstwo produkuje pełną gamę urządzeń do zamiatania i czyszczenia powierzchni.

W Polsce dystrybutorem maszyn tej firmy jest Polor.

Najpopularniejsze produkty

Zamiatarka Gioia 50, dostępna w wersji zasilanej bateryjnie lub spalinowo silnikiem od Hondy. Urządzenie posiada własny napęd oraz ręczny otrząsacz filtra, do tego unoszona szczotka boczna. Idealna dla średniej wielkości powierzchni, niezwykle prosta w budowie, co zapewnia jej bezawaryjność oraz krótki czas ewentualnych napraw. Jej wydajność teoretyczna, to 2600 m2/h.

Większym urządzeniem od Gioia 50 i równie popularnym jest Perla E70, również zasilana bateryjnie lub spalinowo. Ten model, to zbliżona wydajność teoretyczna na poziomie 6200 m2/h. Jej napęd prowadzony jest do tylnych kół, dodatkowo posiada boczną szczotkę, prócz tej centralnej.

Komentarze są zamknięte.